VALL DE BOÍ: BALNEARI- PARC NATURAL- ROMÀNIC

Tres van ser el objectius de la sortida de tres dies del setembre,  que  la Vall de Boí ens els oferia obertament, i que hem vam poder-ne gaudir traient profit de totes les hores.
El primer el BALNEARI: A la capçalera de la vall es troba un dels centres termals més important del país, el balneari de Caldes de Boí i en aquest paradís de la salut, conegut ja en temps dels romans, i que aprofita les aigües minerals que brollen de les 37 fonts del complex ens vam allotjar i  vam poder delectar-nos de les seves instal·lacions.
 El segon el PARC NATURAL D’AIGÜES TORTES: Començarem l’ itinerari des de  Boí amb el 4x4, i per la carretera d’accés al Parc, tot passant per l’ermita de Sant Nicolau i , l’estany de la Llebreta ens vam endinsar fins on es pot arribar amb cotxe i allí vam continuar a peu per la solana de la vall. El Parc és un dels racons més bonics amb paratges d’ increïble bellesa que s’obren al llarg del recorregut, amb un clar protagonisme dels petits meandres que bateguen el parc: les aigües tortes.

El tercer EL ROMÀNIC: L’art Romànic troba a la Vall de Boí una de les concentracions arquitectòniques més importants i representatives d’aquest estil  a Europa. L’església de Sant Climent de Taüll, és l’edifici més emblemàtic  i és el testimoni més rellevant de la sòbria bellesa artístiques d’aquestes contrades, que ha estat declarada Patrimoni de la Humanitat. Hi sobresurt la majestuositat del seu campanar Llombart de sis pisos, rematat amb una cobertura piramidal. Aquí vam poder veure l’innovador “vídeomapping” que recrea els frescos originals dins de l’absis major encapçalat pel famós pantocràtor.  Al mateix Taüll vam admirar l’ església de Santa Maria de Taüll, emplaçada la plaça Major. A Boí s’alça l’ església de Sant Joan de Boí a on hi sobresurten les reproduccions de les seves  pintures murals del segle XII, els originals, com les altres, es troben al MNAC. El temple  de Santa Eulàlia d’ Erill corona el poble d’ Erill la Vall, aquí a més d’anar a  l’església vam visitar el Centre d’ interpretació del Romànic, un espai destinat a potenciar el coneixement del patrimoni romànic de la vall.
Tres objectius complerts que ens han deixat molts bons records, per les vivències compartides en un entorn natural privilegiat.